AFTER RACE FEST @ PETRONAS Litar Antarabangsa Sepang

AFTER RACE FEST @ PETRONAS Litar Antarabangsa Sepang | Assalamualaikum semua.. Siapa sini peminat pertandingan MotoGP™?? Dah teruja ke nak menyaksikan pertandingan perlumbaan motor yang berprestij ni? Nak lebih teruja tak?? Ha, korang jangan hanya teruja terhadap kemeriahan MotoGPTM dengan hanya menonton perlumbaan sahaja tau. Apa kata gandakan adrenalin dengan meraikan kemenangan pelumba kegemaran korang di After Race Fest.


Acara After Race Fest ini diadakan bagi menambahkan kemeriahan dan memberi tenaga selepas perlumbaan MotoGP™ dan juga sempena Sambutan Ulang Tahun Ke-25 PETRONAS Sepang International Circuit (SIC). Berikut merupakan info mengenai acara After Race Fest ni.

Tarikh : 3 November 2024
Masa : 4 petang hingga tengah malam
Lokasi : Helipad di Litar Antarabangsa PETRONAS Sepang


Acara After Race Fest dianjurkan oleh HIFIVE Entertainment dan PETRONAS Sepang Litar Antarabangsa yang merupakan rakan kongsi strategik acara. Kedua-dua pihak ini telah memilih penghibur tempatan dan antarabangsa yang memenuhi piawaian sebagai kemuncak untuk penutupan MotoGP™. Menampilkan kurang daripada 10 penghibur merentas genre termasuk rap, rock, pop dan disko, pihak penganjur yakin artis pilihan mereka untuk After Race Fest akan memenuhi kedua-dua peminat muzik global dan tempatan.


Nak tahu ke siapa artis yang akan membuat persembahan nanti?? Ha, seperti yang kita sedia maklum peserta MotoGP™ terdiri daripada peminat pelbagai latar belakang dari seluruh dunia, jadi HIFIVE Entertainment dengan bangganya membawakan band terkenal dari akhir 90-an, Smash Mouth. Dengan pelbagai lagu hits yang digemari, kumpulan lima ahli ini dijangka membuat persembahan mereka lagu popular termasuk All Star, Walkin’ On The Sun dan So Insane. 


Jika Smash Mouth tidak cukup untuk mengujakan penonton, peminat boleh menantikan penyanyi rap Persembahan Macklemore, yang dengan berani mengeluarkan single Hinds Hall sebagai persembahan sokongan kepada Palestin.

Smash Mouth dan Macklemore juga akan disertai oleh yang luar biasa lain penghibur, termasuk Nidji dan Feel Koplo (Indonesia), 6ixth Sense, dan DE FAM dalam Phase 1 Lineup, yang akan melengkapkan intipati parti pada After Race Fest. Phase 2 Lineup akan diumumkan pada bulan September.



“Rasanya tidak lengkap jika perlumbaan MotoGP berakhir tanpa sambutan di 
kalangan para pelawat. Justeru, kami dengan bangganya mempersembahkan 
AFTER RACE FEST bukan sekadar hiburan, tetapi sebagai sambutan pengunjung 
dari seluruh dunia dengan pelbagai aktiviti termasuk pertunjukan dron dan bunga 
api sebagai tanda kejayaan acara,” 
~ Sean Pereira, Pengarah Urusan HIFIVE Entertainment ~


“Kami sangat teruja untuk menandakan 25 tahun sejak itu kami membuka 
pintu kami pada tahun 1999. Seruan besar kepada HIFIVE Entertainment 
untuk berganding bahu bersama kami untuk memeriahkan lagi sambutan ini. 
Kami ingin semua orang menyertainya kami untuk perlumbaan MotoGP 
dan nikmati konsert sebelum pulang. Akan ada Jualan Early Bird tiket eksklusif 
untuk peminat MotoGPTM Malaysia pada harga hanya RM500, tersedia 
mulai hari ini hingga 31 Ogos ”
~ Azhan Shafriman Hanif, Ketua Pegawai Eksekutif PETRONAS Sepang Litar Antarabangsa ~

Bermula jam 4 petang di Helipad, pengunjung boleh menikmati persembahan daripada Feel Koplo & DE FAM dalam Get Started Segment, manakala Nidji dan 6ixth Sense akan mendominasi Healing Segment, dan Tribute Segment akan menampilkan Macklemore sebelum Smash Mouth menggegarkan Segmen Jom Rock. Segmen Grooving & Party akan menjadi diumumkan pada bulan September.


AFTER RACE FEST AND MotoGP™ MALAYSIA 2024 TICKET INFO
* Early Bird (AUGUST 20th - 31st) - Buy any MotoGP™ ticket with an additional AFTER 
RACE FEST price of RM500 (exclusive of 8% tax).
* Normal Add-on Price (STARTING SEPTEMBER 1st) - Buy any MotoGP™ ticket with 
an additional AFTER RACE FEST ticket price of RM600 (exclusive of 8% tax)

So guyss.. Jangan ketinggalan After Race Fest di Helipad PETRONAS Sepang International Litar pada 3 November, kerana ia bukan sahaja mengenai hiburan tetapi unik pengalaman yang ditawarkan oleh penganjur acara ini.




Post a Comment

0 Comments